lalalalalalala

My photo
Otak berfikir mulut bercakap tangan menulis. Kata-kata pujangga sekadar hiasan hati pada duka lara.

Wednesday, March 20, 2013

If there a hope

Lama suda tidak menjejakkan dan menjinakkan diri ke alam blog.
Biasalah student selalu sibuk dengan segala assignment tambah pula diriku semester terakhir di alam universiti.
 Di situ la stress , di situ la appetite semakin tinggi dan di situlah dugaan semakin banyak menimpa diri.
Di saat menyiapkan soalan Statistic in Nursing dan chat bersama someone, aku mendapat satu idea dimana aku ingin muntahkan dalam blog ku.
WITH EFFORT AND DETERMINATION, YOU ACTUALLY CAN CHANGE.
Kalau diri sendiri berazam untuk berubah demi mencapai sesuatu kejayaa, sudah pasti segala impian akan menjadi kenyataan.
Kalau setakat manis di bibir bicara tapi langsung tiada usaha, tiada gunanya juga.
Sasarkan satu target supaya diri sendiri berusaha untuk merealisasikan sesuatu impian.
Biarlah aku perkenalkan dia dengan Mr A. Seorang sahabat rapat dimana aku sering menasihatkannya untuk kembali ke jalan yang benar.
Aku bukanlah sealim ulama tapi cukuplah segala ilmu agama yang aku pelajari semasa sekolah menengah.
Semua agama mengajar kita untuk berbuat baik dan membuat kebaikan di dunia. Tidak kira Islam, Kristian, Buddha, Hindu mahupun Sikh.
Dengan segala usaha dan tunjuk ajar, aku berharap Mr A dapat mengubah dirinya ke arah kebaikan.
Lupakan segala jalan gelap dimana kau alpa akan tanggungjawabmu.
Lupakan segala aktiviti 'raget' yang membuatkan kau hanyut di duniamu sendiri.

I'm here for you. Don't worry dear.
Knowing him is a special give for me where I can smile for today.


No comments:

Post a Comment